top of page

חורף... הגשם מטפטף על העורף

הגשם הראשון שירד השבוע, גרם לי לחשוב על ימי החורף שצפויים לנו. קר, גשום ומחשיך מוקדם.. אז איך מעבירים את הזמן עם הילדים, כשאי אפשר לבלות את שעות אחר הצהרים בחוץ?

אם תציצו רגע לחדר הילדים, לחדר המשחקים ואולי גם לסלון, תגלו שיש לכם בבית המון משחקי קופסה. בחלק מהם אולי לא שיחקתם אף פעם. משחקי הקופסה האלו יכולים להעסיק את הילדים שעות. הם גם יכולים לעזור להם לפתח מגוון רחב של מיומנויות: לימודיות - כמו מיון, ספירה, זיהוי ספרות, סריקה והתאמה. מוטוריות - כמו תפעול חלקים עדינים במשחק, זריקת קוביה, הזזת חיילים על הלוח, התארגנות עם הקלפים. שפתיות - למשל לפנות לשחקן השני ולשאול אותו אם יש לו קלף מסוים, לשיים את הקלפים שהרמנו במשחק הזיכרון. רגשיות וחברתיות - התמודדות עם האתגר, עם הפסד (וגם עם ניצחון), פתרון קונפליקטים (כמה חוקים יש לטאקי!!!), לחכות בסבלנות לתור.

ונחמד לא פחות... הלמידה נעשית בדרך עקיפה. כך שהילד משחק בכיף ומרוויח על הדרך.

לא חיייבים לשחק בכל משחק לפי החוקים האמיתיים שלו. אני אוהבת לשחק גם לפי החוקים הכתובים וגם בדרכים שונות ויצירתיות. זה מעודד גמישות וחשיבה יצירתית אצל הילדים. וגם עוזר להם לא למצות את המשחק כל כך מהר, מרגע שקיבלו אותו.

ואם בכל זאת מיציתם את כל המשחקים בבית? תמיד אפשר להכין משחקים משלכם. רק קחו בחשבון שחוקי המשחק שהילדים ממציאים, בדרך כלל ארוכים, מסובכים ופועלים בעיקר לטובתם 😂

אם תדפדפו קצת בדף, תמצאו פוסטים על חשיבות המשחק, גיוון ועל דרכים שונות לשחק במשחקים שונים.

משחק נעים ו(כמעט) חורף כיפי לכולם

Featured Posts

Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page