התארגנות - הקניית הרגלי עבודה

פוסט שני בנושא מיומנויות התארגנות לילדים. והפעם על הקניית הרגלי עבודה טובים שיעזרו לילד בלימודים. כבר מגיל מאוד צעיר, אפשר להתחיל ללמד את הילדים הרגלי עבודה נכונים. זה מתחיל בינקות. בהבנה שיש סדר ורצף הגיוני ליום. כשאנחנו מייצרים עבור התינוק שגרה ברורה. התינוק לומד לקשר בין השלבים השונים בשגרת היום. הוא מצפה לאוכל מיד אחרי המקלחת, או מקשר בין השיר ששרו לו וחיתול הבד המונח ליד הפנים, לזמן השינה. בהמשך, אנחנו מלמדים (לא תמיד בהצלחה 🙃) שלכל פעילות יש התחלה, אמצע וסוף. התחלת לשחק בקוביות ואתה לא רוצה להמשיך? זה בסדר... אבל בוא נאסוף אותן ביחד ואז תוכל להתחיל לשחק ברכבת. התחלת להרכיב פאזל קשה והתעייפת באמצע? אין בעיה... אפשר להניח אותו בצד, לצאת להפסקת התרעננות ולחזור. אתה לא רוצה לחזור? גם זה בסדר. אבל צריך לאסוף ולסגור את הפעילות. הילד לומד גם שיש מקום מתאים לכל פעילות. יש משחקים שאפשר ומתאים לשחק על הרצפה (למשל קשקשים, דומינו ראלי, פליימוביל). ויש כאלו שצריך לשבת ליד שולחן (משחקי הרכבה שונים, משחקים שדורשים יותר דיוק מוטורי וריכוז). יש פעילויות שאפשר לעשות בסביבה רועשת, ויש כאלו שצריך בשבילן סביבה רגועה ונטולת גירויים (משחקים שדורשים מעקב אחרי הוראות / דגם). לכל ילד יש את טווח הקשב שלו. כשמדובר בילד שיש לו קושי להישאר ממוקד לאורך זמן, נתחיל בפעילויות קצרות ובהדרגה נצפה ממנו להיות מסוגל להאריך משך זמן הפעילות. בפעם הבאה, אכתוב על ארגון סביבת העבודה.

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square