top of page

אין כמו לוח מחיק :)

למה כדאי לנו להחזיק בבית לוח מחיק קטן, או גדול..? למה זה עוזר לילד לרצות להתנסות בציור? איך זה קשור לחיזוק חגורת הכתפיים? ואיך זה יכול לגרום לילד להיות (קצת) יותר מאורגן?

הרבה ילדים נמנעים מציור, כי הם חוששים שהציור לא ייצא בדיוק כמו שהם רוצים ומעדיפים לוותר מראש. הלוח המחיק מאפשר לטעות להיות הפיכה. נגיעה קלה עם היד או עם טישו, והטעות נעלמת. אפשר לצייר ישר בצבעים. לא צריך להתחיל עם עיפרון, כמו על הדף. כי רק אותו אפשר למחוק... בזכות זה, הרבה מהילדים הנמנעים, מגלים את חדוות הציור שלהם, ברגע שהם מתנסים בציור על הלוח המחיק.

מבחינה מוטורית - אפשר לנצל את הלוח בכמה דרכים שיעזרו בחיזוק חגורת הכתפיים של הילד. הוא יכול להיות תלוי על הקיר, מעט מעל גובה הכתפיים של הילד. בגובה כזה שייאלץ אותו להרים קצת את היד כדי לצייר. חלק מהלוחות הם גם מגנטיים ואפשר להרכיב עליהם פאזלים או משחקי התאמה. הלוח לא חייב להיות תלוי. אפשר להניח אותו על הרצפה ולצייר כשהילד שוכב ושעון על המרפקים שלו.

אם הילד כבר בביה"ס, אפשר להשתמש בלוח כדי לעזור לו בהתארגנות היומיומית. הוא יכול לכתוב לעצמו את המערכת. להשתמש בצבעים שונים לכל מקצוע ולמחוק כל פריט שהכניס לילקוט... הילד יכול לכתוב לעצמו תזכורות חשובות (כמו למשל... ברוח החג - עם איזו תחפושת הוא צריך להגיע בכל יום) וגם סתם לקשקש.

חג שמח!

Featured Posts

Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page