סורקים ומציירים

פעילות משולבת של סריקה חזותית ומיומנויות גרפומוטוריות:





זה התחיל מהרכבת הפאזל. לכאורה פשוט... אבל נתקלנו באתגר לא צפוי - לא היתה לנו תמונה שלמה להסתמך עליה. כי על הקופסה מופיעה רק תמונה חלקית. לשמר את אלמנט ההפתעה...


אח''כ עבדנו בתורות. כל אחד בתורו, בחר ציור ממסגרת הפאזל (פרח, ציפור, מחברת, מסרק) ואתגר את השני למצוא אותו.


דיברנו על שיטות שונות למציאת הנעלם. לפי נושא - כדור צמר, יהיה כנראה בסלון. כי כבר ראינו שהסבתא יושבת וסורגת שם. המסרק, כנראה יהיה באמבטיה. והסיר במטבח.

אבל... היו גם כמה דברים מבלבלים. כמו המפתח שהיה זרוק על הרצפה באחד החדרים 😃


בסריקה מהירה - לרפרף עם העיניים מעל הפאזל ולבדוק אם משהו מושך לי את העין. בצבע של מה שאני מחפשת. או בצורה.


בסריקה מאורגנת - מעבר מימין לשמאל, מלמעלה למטה, חדר אחר חדר. בכל דרך שנוחה לי. אבל שיטתית.


ואז אחרי שמצאנו את מה שחיפשנו.. - ציירנו אותו על הדף. זה היה החלק המאתגר. עם הרבה ''אני לא יודע'', ''אני לא יכול'' ו''תציירי את''. אז פישטנו את המשימה עד כמה שאפשר. למשל כשהיה צריך להסתכל על הנמלה, פירקנו אותה לאליפסה, עיגול וקווים. ופתאום היתה לנו נמלה על הדף!



כמו תמיד, הרעיון הוא לאפשר לילד לחוות תחושת הצלחה. משם כבר יבוא הרצון להמשיך להתנסות 🙂