כל דבר יכול להיות חלק מהטיפול
במרכז ההעשרה שבו הילדים שלי לומדים, מזמינים את ההורים להשתתף בשיעורים פתוחים בסוף כל מחצית. בשנים רגילות, זה יום חגיגי. שבו אנחנו מתארחים במרכז, יש כיבוד, שיעורים משותפים וגם הרצאה. השנה.. זה היה בזום 🙄 הצטרפתי לשיעור ''יצירתיות ככוח על'' עם תלמיד כיתה ה' שלי. ישבנו מול המסך, כשלידינו ערימה של חפצים לא קשורים שהתבקשנו להביא. ואחרי כמה חידות לחימום + הסבר קצר, קיבלנו משימה לבנות מכונת רוב גולדברג - מכונה שמבצעת פעולה פשוטה, בדרך של תגובת שרשרת ארוכה ולפעמים מסורבלת... (אפשר לקרוא עליה פה: https://bit.ly/2LavBRd. וגם לראות דוגמאות מטורפות ביוטיוב) בעבודה שלי, אני בדרך כלל מנסה למצוא דרכים שיקלו על התפקוד. והמכונה הזו עושה בדיוק את ההפך. אבל ככל שהתקדמנו בבניית המכונה שלנו, הבנתי כמה זה יכול להיות טיפול נהדר! כי יש כאן קביעת מטרה, תכנון, המון בקרה עצמית, מוטוריקה עדינה וויסות (כמה פעמים הפלתי בטעות את הדומינו 🤦🏻♀️). יש כאן תרגול של הרגלי עבודה, התמדה ופיתוח של היצירתיות. בראש כבר הרחבתי את האפשרויות. לתרגול של כתיבה וציור. יש לפחות ילד אחד שהולך לבנות איתי מכונה כזו בשבוע הבא. הוא עוד לא יודע את זה... אבל יגלה בקרוב 😃
Comments