שמאל ימין שמאל?


הוא לא ממש שולט בכיוונים.

הימין שלו בשמאל, הקדימה - אחורה, כשאני אומרת לו להסתובב לצד אחד, הוא פונה לצד השני. בסרטון של מסיבת הסיום, רואים את כל הילדים רוקדים יחד. ובאופן עקבי... בכל פעם שהם פונים לימין - הוא פונה שמאלה. כשהם מסתובבים לשמאל - הוא (עם חיוך חמוד ומבולבל) פונה בדיוק לצד השני.

זה מפריע לו בעוד מקומות. כשהוא מתנדנד, הוא שולח את הרגליים קדימה כשהנדנדה הולכת אחורה. והוא לא מבין למה הוא לא מצליח לתפוס תנופה.

הוא כבר בגן חובה וזה התחיל להפריע לו. אז בשבועות האחרונים אנחנו עובדים ביחד ובמרץ על דרכים לעזור לו ללמוד את הכיוונים ואיך לפעול עם הגוף במרחב.

אז מה אנחנו עושים? אנחנו משחקים הרבה. מציירים. בונים בלגו. גוזרים ומדביקים.

ואיך זה עוזר? תוך כדי הפעילות, אני משתמשת בכמה ערוצים:

1. הערוץ המילולי - בכל פעם שאני צריכה חלק מהלגו, או איזה טוש מסוים, אני מבקשת ממנו "תעביר לי את הטוש הירוק שבצד ימין שלך". או "תן לי את החלק הכתום שבצד שמאל שלך". כמובן שאני מרחיקה את ההסחות האפשריות ולא נותנת לו הזדמנות להתבלבל... תרגול חוזר כזה, בתוך היום יום שלו, מאוד עוזר לו.

2. הערוץ החזותי - אמנם הוא עדיין לא ממש קורא שעון. אבל יש לו שעון חדש ויפה של ספיידרמן. שקנו לו במיוחד כדי ללמוד את הכיוונים. מה הקשר? את השעון הוא עונד על יד שמאל. *תמיד*. אז כשאני אומרת לו שמאל, לפעמים הוא מגניב הצצה קטנה ליד ימין. רואה שאין שם שעון.. ומיד פונה לשמאל.

3. הערוץ הטקטילי - מגע עדין. לפעמים, כשאני מבקשת ממנו שיתן לי משהו שנמצא מימינו, אני נוגעת לו בעדינות ביד ימין. ומוסיפה לערוץ המילולי גם את התחושה.

4. הערוץ הפרופריוצפטיבי - מגע עמוק. אנחנו רוקדים, קופצים ומשחקים משחקי תנועה כמו המלך אמר. אנחנו נותנים אחד לשני משימות ויוצרים מסלולים - "לך שני צעדים קדימה, קפוץ קפיצה אחת שמאלה ותסתובב לימין". על כל תור ללא טעויות, מקבלים נקודה. מי שצובר יותר נקודות עד סוף המשחק, בוחר שיר שנשמע ברקע בפעילות הבאה. אני יכולה לגלות ששמעתי הרבה סטטיק ובן אל בשבועות האחרונים 😜

השבוע, כשהגיע אלי, שמעתי אותו מקשקש עם אבא שלו במסדרון... "לחדר של גלי, צריך ללכת הרבה ישר ואז לפנות שמאלה, ללכת ישר עד הסוף ושוב שמאלה"

😃


#מושגימרחב #מודעותגוף #עזריםויזואליים #למידהמוטורית