התארגנות עם הציוד והילקוט


בעוד 9 ימים נגמר החופש! (אבל מי סופר...? 😂) זה הזמן לפוסט נוסף בנושא התארגנות. והפעם - איך לעזור לילד להתארגן עם הציוד ולסדר את הילקוט? כשמדובר בילד בכיתה א', הוא זקוק לעזרה בסידור הילקוט. בתחילת השנה, נצטרך לסדר איתו (איתו! לא בשבילו או במקומו) ובהמשך, לפקח ולבדוק שהוא זכר לשים את כל מה שצריך. ולא פחות חשוב.. זכר להוציא את מה שלא צריך 😃 כדי להקל על ההתארגנות של הילד ולאפשר לו לדעת מה יש בתיק ולמצוא את הדברים בקלות, נלמד אותו לחלק את הציוד לפי תאים: תא לספרים, תא למחברות וקלמר ותא לאוכל. גם בתוך התאים עצמם, כדאי לסדר את הספרים לפי גודל - מהגדול ביותר, בצמוד לגב. ועד הקטן ביותר, בכיוון פנים הילקוט. זה ייקל עליו להתמצא במה שיש בתוך התיק וגם בנשיאה שלו. רצוי לבחור זמן קבוע לסידור הילקוט ולעבוד מול המערכת. זה צריך להיות בזמן שבו הילד פנוי לשתף פעולה ולא רעב, עייף או מוסח... כדי למנוע מצב של משקל מיותר בילקוט, כדאי להרגיל את הילד להוציא בכל יום את כל הדברים מהילקוט ולהכניס בחזרה רק את מה שכתוב במערכת. כדי לעזור לילד לדעת מה צריך להיות בילקוט בכל יום, אפשר לבחור צבע או סימן לכל מקצוע. ולהוסיף למערכת תיאור - מה צריך להביא בכל מקצוע. כדאי ללמד את הילד לארגן את דפי העבודה בתיקייה מיוחדת. אחרת הדפים נדחסים, מתקמטים ונקרעים בתיק 😉 בתחילת השנה, אפשר להיעזר גם ברשימת ציוד מצוירת לקלמר (עפרונות, מחק, מחדד, מספריים וכו') ולבדוק כמה פעמים בשבוע שכלום לא חסר. (תוכלו למצוא רשימה מצוירת כזו, וגם דוגמה למערכת צבעונית, בפוסט הראשון בנושא ההתארגנות). בהצלחה!


#ריפויבעיסוק #התארגנות #ילדיביתספר