כתיבה דרך משחק


הרבה ילדים בכיתות ב' וג' מגיעים, לבקשת המורה, לטיפול כתיבה. בטיפול הזה, אנחנו עובדים על כתיבה ברורה. על יעילות (אם הילד כותב את כל האותיות בכיוון הלא נכון... העתקה מהלוח לוקחת הרבה יותר זמן). על התארגנות בתוך הדף והשורה. וכמובן גם על יציבה טובה וחיזוק.

אבל יש בעיה....

הטיפול הזה יכול להיות מאוווווד משעמם. ואין דרך נעימה להגיד את זה 😉 - הילדים לא באים בשמחה גדולה ומלאי מוטיבציה לתרגל משהו שמתסכל אותם.

אז מה אני עושה?

אני מכניסה את הכתיבה בדלת האחורית.

הילד יודע, כמובן, מה מטרת הטיפול. אנחנו עוברים יחד על חוקי הכתיבה וההתארגנות. אבל את שלב התרגול והביסוס שלהם, אנחנו עושים דרך תחומי העניין שלו ודרך משחקים.

אחד המשחקים שאני אוהבת להשתמש בהם בטיפול כזה, הוא נחש מי.

המטרה במשחק הזה, היא לנחש מי הדמות שבחר המשתתף השני. לפני שהוא ינחש את שלי.

כל משתתף בתורו, שואל שאלה אחת שהתשובה עליה היא ''כן'' או ''לא''. לפי התשובה, אפשר לצמצם את האפשרויות. למשל: האם זה גבר? אם התשובה היא לא... נוריד את כל הגברים מהלוח.

איפה הכתיבה נכנסת פה? לפני שאנחנו מתחילים במשחק, אנחנו מכינים ביחד רשימה של שאלות אפשריות. זו הזדמנות מעולה לתרגל כתיבה בתוך השורה, רווחים, כיווניות ועוד...

בסוף המשחק, אנחנו לפעמים כותבים סיפור על הדמות שנבחרה. (אחד הילדים גילה לי שאלון הוא גיבור על במסווה ושי לוכד פוקימונים מומחה 😂)


#ריפויבעיסוק #כתיבה #המלצה #המלצות #משחק #ילדיביתספר